THE MAKING OF VANDRVAN

Vítáme vás u nás na Vandrvaním blogu a webu. Jsme Tereza a Jirka a ve zkratce o nás – bydlíme v Praze, doma máme dva kocoury nalezence, pracujeme v korporátech a jinak ve volném čase rádi a často cestujeme.

Už dlouho jsme se bavili, že by bylo super si předělat dodávku na obytňák a poznávat s ní svět, ale pořád nebyl čas a dostatečný drive se do toho vrhnout. Covidový lockdown nám k tomu trochu pomohl – když se nikam moc nemohlo, ale ještě těsně před tím, než se uzavřely okresy, jsme si řekli, že si zkusíme nejdřív dodávku někde půjčit a vyzkoušet si, jaké to vlastně je. Tak jsme si půjčili VW Transportera s vestavbou Visu na HoppyGo a bylo rozhodnuto poměrně rychle – byla to láska na první pohled. Udělali jsme si s ním víkendový výlet na Šumavu a přestože byl únor, sníh a zima, bylo to fakt skvělý.

Hned po návratu jsme se vrhli na hledání VW Transporterů. Sice jsou na poli dodávek spíš dražší, ale zase si mnohem déle drží hodnotu. Chtěli jsme T6, max. 4-5 let starou, s delším rozvorem, 8 nebo 9-místnou a čtyřkolku, abychom někde nezapadli. Intenzivně jsme hledali v Česku i Německu asi měsíc a půl. Bohužel během covidu tenhle nápad měla spousta dalších lidí a tak dodávky na prodej moc nebyly.

Na konci března 2021 jsme narazili na jednu v autobazaru hned u Prahy, která se zdála, že by to mohla být ona. Tak jsme se na ni jeli podívat osobně hned druhý den, než nám jí někdo vyfoukne. Na první pohled byla hlavně uvnitř dost okopaná a poškrábaná od techniků z O2, kteří jí prý předtím používali. Ale většina opotřebení byla na bočních panelech a stropnici, které jsou docela snadno vyměnit. Navíc to vyvážilo předem neinzerované vbudované nezávislé topení, adaptivní tempomat a druhá baterie pod řidičem. Po krátkém uvažování jsme si Transportera rovnou na místě rezervovali, během následujícího týdne se vyřídil převod a další byrokracie a už jsme si pro něj jeli.

Jako první jsme si ho uvnitř pořádně přeměřili, abychom mohli začít dělat na vestavbě a pak ho hned šoupli na pořádný servis, aby byl jako nový. Objednali jsme si i všechny panely a tak do interiéru, zbytek šmouh jsme po návratu ze servisu rozleštili a vnitřek i venek pořádně vycídili.

Naše původní, nutno zpětně zkonstatovat, že naivní, představa byla, že předělání dodávky a vestavba zaberou pár týdnů, maximálně měsíc a pak už budeme vesele jezdit po světě a užívat si. No sečteno podtrženo jsme na dodávce a vestavbě intenzivně dřeli víkendy a večery tak 3,5 měsíce a pořád to ještě není komplet – třeba pořádná kuchyňka je pořád v plánu.

Po návrhu vestavby na spaní i sezení následovalo mnoho návštěv Hornbachu, kde jsme nakoupili kovové profily, panty, barvu, brusku, kotouče a spoustu dalšího. Vestavbu jsme si z kovových profilů vlastnoručně nařezali a posvářeli během pár víkendů u rodičů za Prahou. Následně jsme obrousili, nalakovali a navrtali do ní panty. Vrchní plochu jsme nechali vyfrézovat z překližky na zakázku.

V mezičase jsme po večerech v garážích dodávku odhlučnili antivibračními podložkami a zateplili pěnou s alu vrstvou. Stropnici jsme přetapetovali a dali na ní ambientní světýlka pro romantické večery. V zadní části jsme také nechali zatmavit skla, aby nebylo dovnitř vidět.

 

Matrace jsme původně plánovali objednat na zakázku, ale Terezy rodiče ji dali k narozeninám šicí stroj a hecovali ji tak dlouho, až kývla a už jsme jeli kupovat molitany a čalounické látky. Nakonec se zadařilo a po mnoha večerech se povedly jak matrace, tak i izolační magnetická stínidla s alumatkou uvnitř. Teplo tak z auta v zimě uniká nebo naopak v létě vniká dovnitř výrazně pomaleji. Tereza nakonec ušila i vyjmutelné magnetické tašky s koženými uchy do úložných prostor. Můžete si do nich tak doma sbalit a pak je vrátit zpět do vestavby a uchytit na konstrukci magnety po obdovu.

V mezičase jsme naobjednávali nádobí, úložné boxy, 2 10litrové kanystry s kohouty na vodu, plynový dvouvařič s grilovací deskou, venkovní sezení, nájezdy, větrací vložky do oken na nox, nosníky na střechu, dřez a sprchu, kompresorovou ledničku, multi-adaptéry na notebooky i telefony a tak.

Vandrvan se tak začal pomalu hezky kompletovat. Během července jsme dofinišovali to nejdůležitější a v srpnu ji vyrazili pořádně otestovat na roadtrip po Dánsku a Švédsku. O tom zase někdy příště…

Po návratu jsme dotáhli web, Facebook a Instagram, dodávku nafotili a natočili a rozhodli se, že by byla fakt škoda, aby stál na parkovišti, když zrovna nevýletíme a že je tedy čas, ho začít půjčovat, i když jsme se o něj samozřejmě trochu báli, poté co jsme si ho několik měsíců vlastnoručně piplali. Vytvořili jsme tak profil na HoppyGo, kde si Vandrvan můžete od září také půjčit a vyrazit za dobrodružstvím, třeba vás okouzlí tak jako nás a pořídíte si svůj. wink

NÁŠ Newsletter